Cavanilles Explora visita Simat de la Valldigna | Expedició Cavanilles
top of page

Cavanilles Explora visita Simat de la Valldigna

28/1/24

20 joves aventurers es vam reunir per conèixer els paratges que envolten Simat de la Valldigna en la caminada del mes de gener.

Ja era l'últim diumenge de gener i tots els joves aventurers teniem la sensació que la primera caminada Cavanilles Explora d’aquest 2024 s’estava demorant massa.

Però l’espera va ser digna, mai millor dit! Perquè el nostre destí va ser Simat de la Valldigna.

20 joves aventurers ens vam reunir amb la motxilla carregada amb el deliciós esmorzar oferit pels nostres col·laboradors i, sobretot, plena de curiositat, interés i desig per descobrir i aprendre.

Vam iniciar l’excursió pujant la senda del Barranc de les Cases, al llarg de la qual vam poder visitar i conéixer la funció dels sis antics forns de calç de Simat.

A més a més, vam observar  la rica diversitat botànica que creix gràcies a la gran humitat del barranc, on abunden matolls típics del Mediterrani, arbres com la carrasca i la garrofera, i plantes aromàtiques i medicinals.

Durant la pujada, igual que el rei Jaume II al seu pas per aqueste vall fa més de 700 anys, ens vam quedar meravellats per la bellesa i riquesa natural que atresora la Valldigna.

En tornar a Simat vam visitar el Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna.

Sara, la seua guia, ens va explicar detalladament les diverses parts de l’antic monestir: el claustre, el refectori, la sala capitular, el palau de l’abad i l’església.

Igual que Cavanilles, ens vam quedar bocabadats pel refinament dels arcs, fonts, capitells i pintures del monestir.

Sens dubte, els 20 aventurers, com Jaume II, donarem testimoni de la magnificència de La Valldigna, majestuós i merescut nom per aquesta joia del medi rural valencià.