Expedició Cavanilles visita Lorxa! | Expedició Cavanilles
top of page

Expedició Cavanilles visita Lorxa!

10/3/24

Lorxa és el poble al qual els camins et porten. I així és, perquè el passat 10 de març 20 joves ens vam trobar a Lorxa per viure un nou capítol de les aventures Cavanilles Explora.

A l’Alberg del Serpis ens esperava Pau, alcalde de Lorxa, per donar-nos la benvinguda i oferir als participants un deliciós i abundant desdejuni.

Amb la motxilla carregada amb l’esmorzar oferit pels múltiples col·laboradors vam iniciar la caminada per endinsar-nos en el Barranc de l’Infern. Sergio, tècnic d’educació ambiental del paisatge protegit del Serpis i la Solana del Benicadell, va ser com el nostre Virgili a la Divina Comèdia, ja que ens va guiar sàbiament per l’infern de la Vall de Perputxent amb les seues interessants i divertides explicacions sobre botànica i fauna silvestre. Però realment a Lorxa ens vam sentir com al paradís, ja que el boscós paisatge que envolta la via verda que transcorre al llarg del congost del riu Serpis al seu pas per les serres de la Safor i la Cuta són d’una bellesa extraordinària.

A més a més, durant la caminada vam seguir el recorregut del tren Xitxarra, l’antiga línia ferroviària que unia la indústria d’Alcoi amb el port de Gandia. També vam aprendre com es produïa ja energia sostenible a Lorxa al segle XIX visitant l’antiga fàbrica de llum i la seua presa.

En tornar al poble ens esperaven unes delicioses cassoles d’arròs al forn, conegut a Lorxa com “arròs passejat”, encara que el nostre paladar el recordarà sempre com “arròs diví” per la seua exquisidesa.

Vam finalitzar la nostra aventura passejant pels carrers de Lorxa acompanyats per les explicacions de Pau, Rosa i Tom. Durant el passeig vam conéixer la història, arquitectura i cultura de Lorxa.

Gràcies a la riquesa paisatgística i cultural, la hospitalitat i la gastronomia de Lorxa, una vegada més, els joves deixebles de Cavanilles vam trobar la felicitat al medi rural.